ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΠΙΡΤΖΗ ΓΙΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΙ ΒΟΡΕΙΟ ΤΜΗΜΑ Ε-65 – ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΜΒΡΑΚΙΑ ΟΔΟ

Οι προτεραιότητες και οι δυσκολίες για τα έργα υποδομών της Ηπείρου

Στην αναφορά που έκανε για τον αυτοκινητόδρομο Ε65, τον χαρακτήρισε "ένα πάρα πολύ ωραίο έργο, που είναι μια γέφυρα στη Σαχάρα". Κατηγόρησε την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου ΥΠΟΜΕ και όπως είπε "επέλεξαν να κάνουν το μεσαίο κομμάτι του αυτοκινητοδρόμου, να μην έχει αρχή και τέλος. Και μας κάνουν και κριτική τώρα τί θα γίνει με τ’ άλλα δύο τμήματα. Είναι εκπληκτικό αυτό. Το μεσαίο κομμάτι λοιπόν του δρόμου, η γέφυρα στη Σαχάρα τελείωσε, αλλά για να γίνει δρόμος πρέπει να γίνει το νότιο και το βόρειο τμήμα. Κι αυτό είναι δέσμευση.

Για το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία είπε ότι το Υπ.ΥΠΟΜΕ είναι σε στενή συνεργασία και με τα όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας καθώς χρειάζεται να αιτιολογηθεί γιατί πρέπει να γίνει ο δρόμος, τις διαστάσεις του, θέματα Ευρωπαϊκής νομοθεσίας, σε σχέση με τα οδικά δίκτυα ή με τους κανόνες, με τις νόρμες, που έχει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων".

Για την αλλαγή έγινε στη χάραξη του Ε65 (δηλαδή να καταλήγει στο Κηπουρειό αντί για την Παναγιά Τρικάλων) δήλωσε πως εξοικονομεί στο έργο πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ. Εδώ ο Υπουργός ήταν ιδιαίτερα δηκτικός και είπε πολύ χαρακτηριστικά "είναι μια μεγάλη διαφορά στο μήκος του αυτοκινητοδρόμου και πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί επέλεξαν, όσοι επέλεξαν, την αρχική χάραξη. Και δείχνει πράγματα. Δείχνει πράγματα για τις επιλογές που έγιναν σε σχέση με τους προϋπολογισμούς των έργων στο παρελθόν. Ότι κριτήριο δεν ήταν η βέλτιστη χάραξη με τα βέλτιστα οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες και στη βέλτιστη τιμή, αλλά τα κριτήρια ήταν η βέλτιστη τιμή για τους παραχωρησιούχους".

 

Αμβρακία Οδός: Από το 2019 ξεκινά η απόδοση τμημάτων στην κυκλοφορία

Σημαντικές εξελίξεις έχουμε στον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο της Αμβρακίας Οδού τόσο για την 1η εργολαβία όσο και για την προετοιμασία της εργολαβίας-σκούπας για το υπόλοιπο έργο. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com στην πρώτη εργολαβία που περιλαμβάνει τα πρώτα 22,5χλμ (από τα συνολικά 48,5χλμ του έργου) δόθηκε παράταση 2 ετών στα έργα και η νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης μεταφέρθηκε στις 23 Δεκεμβρίου 2019.

Η απόδοση των τμημάτων θα ξεκινήσει το 2019 και θα ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους, καλύπτοντας σχεδόν το ήμισυ του αυτοκινητόδρομου (Πρέβεζα, Αεροδρόμιο Ακτίου, Λευκάδα).

Μέχρι σήμερα στο πρώτο τμήμα έχει εκτελεστεί περίπου το 67% των εργασιών (χωματουργικά 93%, τεχνικά έργα 67%, οδοστρωσία 62%, ασφαλτικά 28%, σήμανση-ασφάλεια 10%). Οι λόγοι της παράτασης είναι μία αρχαιολογική ανασκαφή 300 μέτρων (ΧΘ7,300-Χθ7,600), η μετατόπιση υπόγειου δικτύου της ΔΕΔΔΗΕ κ.α.

Σε αυτή τη χρονική φάση είναι σε εξέλιξη η διαδικασία έκπτωσης και διάλυσης των εργολαβιών 3 και 4 (Δυτική Παράκαμψη Αμφιλοχίας). Στις 20 του μήνα θα εξεταστεί η ένσταση του σημερινού αναδόχου και αναλόγως θα κριθεί η συνέχεια. Σημειωτέον ότι βασικό αίτημα των φορεών της περιοχής είναι η κατά προτεραιότητα ολοκλήρωση της Δυτικής Παράκαμψης Αμφιλοχίας η οποία κατασκευαστικά είναι πολύ προχωρημένη.

Να θυμίσουμε ότι ταυτόχρονα τρέχει και η εργολαβία 2 η οποία απλά συνεχίζεται μέχρι να εξαντλήσει το οικονομικό αντικείμενο της καθώς όλα τα υπόλοιπα θα ενταχθούν στην περίφημη εργολαβία-σκούπα.

Εθνικό έργο η σιδηροδρομική Εγνατία

Εθνικό έργο χαρακτήρισε σε ομιλία του στην Κοζάνη την Σιδηροδρομική Εγνατία ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης. Μιλώντας για τα μεγάλα έργα της περιοχής μίλησε για την ανάγκη ανάπτυξης του σιδηρόδρομου. Όπως χαρακτηριστικά είπε «Το δεύτερο κατά τη γνώμη μου μεγάλο έργο που πρέπει να γίνει στην περιοχή και πρέπει να γίνει στη χώρα, είναι οι σιδηροδρομικές υποδομές, η αναβάθμισή τους. Ωραίοι είναι οι δρόμοι, προφανώς, βγάζουν απ’ την απομόνωση μεγάλες περιοχές και η ολοκλήρωσή τους δίνει πολύ μεγάλα συγκριτικά πλεονεκτήματα, αλλά και επιτέλους, πρέπει να φτιάξουμε σιδηρόδρομο.

Αν θέλουμε να φτιάξουμε συνδυασμένες μεταφορές, πρέπει να φτιάξουμε σιδηρόδρομο. Η σιδηροδρομική Εγνατία είναι ένα εθνικό έργο στο οποίο η Δυτική Μακεδονία πρέπει να παίξει έναν ιδιαίτερο ρόλο. Σ’ αυτό το πλαίσιο έχουμε συνεργασία και αύριο υπάρχει συνάντηση του Έλληνα Πρωθυπουργού και του Σέρβου Πρωθυπουργού.

Αντίστοιχες συνδέσεις υπάρχουν επίσης και με τη Βουλγαρία, και επαφές, για να μπορέσουμε επιτέλους να έχουμε έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο που θα ενώνει τη Θεσσαλονίκη με το Βελιγράδι και το ίδιο πρέπει να κάνουμε στη σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την Αλβανία. Αυτό θα περάσει από τη Δυτική Μακεδονία και αυτό πρέπει να το εκμεταλλευτούμε για να φτιάξουμε και να προσελκύσουμε μέσα στο εμπορευματικό κέντρο και άλλου είδους επενδύσεις, μεταποιήσεις, μέσα στην περιοχή μας.